ABOUT ME ENTRY CERPEN DOODLE

Monday 14 March 2016

Diam lagi

Hazim datang berlenggang. Dari jauh dah nampak dia senyum. Suka sangat tunjuk senyuman colgate dia tu. Aku mencebik buat tak layan.

"Kau buat apa?" Tanya dia.
"Berfikir"


Senyum lagi.
"Masih fikir pasal hal tu?"
"Emm" Aku angguk sekali. Tanpa lihat dia.


Dia tarik nafas sekali dan bersuara.
"Channel that kind of love to your parents.
They need it.
They need you.
Tau tak siapa lagi yang paling perlukan tu?" Hazim buang pandang ke tengah laman.


Aku angkat kening sebelah. "Siapa?"

Dia pandang aku. Senyum. Then jawab.

"Kau.."

Aku blur. Kau nak cakap apa ni Ajim? Tapi aku tak tanya. Diam berpeluk lutut. Dia pun diam seolah bagi aku masa.

Ya, aku patut sayang diri sendiri. Bahagia tu bila kau maafkan diri sendiri, terima, dan cuba jadi lebih baik. Tidak ada yang layak menghukum selain Tuhan.

DIA yang tahu apa yang kau lalui.
DIA yang tahu bilamana kau marah.
Bilamana kau sedih.
Bilamana kau sabar.


Allah sayang.
Sebab tu DIA panggil.

0 comments:

Post a Comment